17 Mart 2010

Kendinizle yüzleşin.


Fiziksel, duygusal, zihinsel ve ruhsal boyutlarıyla insan bir bütündür. Bu boyutlardan sadece birinde bile dengeyi sağlayamazsak mutsuz oluruz. Mutsuzluğun nedeni de kendimizi tanımamaktan kaynaklanır ama bizler bunun  farkına varamayız.

İnsan, yaşamı boyunca karşısına çıkan olaylar, insanlar, koşullar sayesinde deneyimler kazanarak kendini tanıma (olgunlaşma) yolunda ilerler. Yaşlandığımızda, “şimdi bildiklerimi keşke gençlik yıllarında bilseydim” diye yakınacağımızdan hiç şüphe yoktur. Bu, kişilerin eğer yaşamlarını yeni baştan yaşama imkanı olsaydı tercihlerini farklı şekillerde yapacaklarının göstergesidir.

Yani kendini tanımanın (olgunlaşmanın) bedeli uzun yıllar, hatta tüm bir ömürdür. Uzun ömrün bile olgunlaşmayı garantilemediği sıkça görülen bir gerçek. İnsanlar bedensel yetişkinliğe zamanla ulaşıyorlar ama ya ruhsal yetişkinliğe?

Kendimizle Yüzleşmeliyiz .

Yıllar sonra birikmiş “Keşke”lerimiz olmaması için,

Amaçlı bir yaşam için,

Daha objektif, tutarlı ve isabetli yaşam seçenekleri için,

Tepkisel değil etki sel, duygusal değil duyarlı bir insan olmak için,

Kendinizle barışık olmak, kendinizi olduğunuz gibi sevmeyi öğrenmek için kendinizle yüzleşin,çünkü siz insansınız ve çok değerlisiniz.

Öz saygı
 
Yüksek öz saygı, kişinin hem değerli hem yeterli olduğunu hissetmesidir. Sevmeye ve sevilmeye layık olduğunu derinden bilmektir. Hayatın her alanında kendi sorumluluğunu yüzde yüz alabilme gücüdür. Kendinin ve başkalarının içindeki iyiyi ortaya çıkarabilme yetisidir. Özdeğer, özgüven, öz farkındalık, öz saygı, öz sevgi ve öz sorumluluğun bir arada olmasıdır. Sevebilme ve em patik olabilme yetisidir. Hem alçak gönüllü hem cesur olabilmektir. Hayat boyu gelişime ve yeniliklere açık olmaktır.


Yüksek özsaygı, kendini beğenmişlik değildir. “Başkaları ne düşünür”e göre davranmak değildir. Kendini başkalarından üstün ya da aşağıda görmek değildir. İş hayatındaki başarılarla, ünle, parayla, konumla, unvanla geliştirilemez çünkü dışsal kaynaklı değildir.

Özsaygı, “evet” demek istediğinde “evet”, “hayır” demek istediğinde “hayır” diyebilmektir.
Özsaygı, evde tek başına iken aynada gördüğün kişiyi güvenilir bulmak, ona saygı ve sevgi duyarak gülümseyebilmek, bu insan benim dostum diyebilmek, karşı cins olsaydı onu eş olarak seçmeyi arzu edebilmektir.
Özsaygı, kendini beğenmişlikten kendini beğenmeye doğru yapılan bir yolculuktur,ne diyeyim,herkeze hayırlı yolculuklar.

Sevgili dostlar,son zamanlarda okuduğum bazı kitaplardan kısa özetler çıkarıp paylaşmak istedim sizlerle hoşgörünüze sığınarak.

14 yorum:

  1. Ben kendimle barışık biriyim. Gerçekten. Kendini beğenmeyen biri olmama rağmen, tekrar dünyaya gelsem, kendim olmak isterim!!! Ve inanıyorum ki aynı hataları yaparım!!Çünki yine inanıyorum ki kötü insanlar, hata yaptıranlardır iyi olanlar ise yapanlar..
    Bir kişinin salt "iyi" olması mümkün değil.. ya da günahsız! Eşyanın tabiatına aykırı bu.

    Duyarak, hissederek yapılan her yanlışın, adı "hata" olmuştur bunun için. Kasıtlı ve duygudan uzak işlenen yanlışlara "suç" denmesi de bu yüzdendir bana göre.. Ve bu yüzden hatalı olanın adı tecrübeliye dönüşür ama suç işleyenin adı suçlu olarak kalır..
    Yani sevgili Tufan demem o ki, özsaygı sadece "evet" veya "hayır" ı söyleyebilmek değildir benim için.. Özsaygı, o aynalardaki görüntüyle barışık yaşamak istiyorsak, karşımızdakine neden evet veya hayır dendiğini de anlatabilmektir..
    Güzel bir paylaşımdı.. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Sadece nefes alıp vermek değil bu Dünya'da yaşamak,nefese anlam katmakta büyük maharet.

    Çok teşekkür ediyorum sevgili hocam

    Gerçekten çok değerli ve bir o kadar anlamlı bu katkılarınız için.

    Saygılar.

    YanıtlaSil
  3. Kendimi tanıyorum...
    Anlaşılamamak, anlatamamak ne kötü bir bilseniz. Heleki yanlış anlaşılmak.
    İşte tek neden bu. Sonuç mutsuzluk.

    YanıtlaSil
  4. Anlaşılmamak,anlatamamak ve yanlış anlaşılmak,bunların tümü bir araya gelince ne denli ciddi bir travma yaratır insanın benliğinde sevgili bahar.

    Seni anladığımı düşünmeni isterim,her ne kadar zor olsada buna bir çözüm bulmalı insan,ne hayatın nede zamanın bize fazlaca şans tanıyacağını sanmıyorum,sonuçlardan kaçmakta mümkün değil,öyleyse sorunlarla ciddi bir savaşa girilmeli,bunu başaracağını biliyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Tufan,karanlıktan bir ışığa yürümek gibidir özsaygı benim için,,,aynadaki yüze güvenle bakmak ve o yüzdeki ışığı yayabilmek, yinede keşkelerimiz olacaktır illaki iyikilerimizin olduğu kadar. çok güzel bir yazı sevgiler arkadaşıma.

    YanıtlaSil
  6. Sevgili gül,senin gibi on parmağında on marifet olan biri için ışığa yürümek hiçde zor değil bilirim.

    Keşkelerimiz her zaman olacaktır elbette,hocamın dediği gibi hatasız olmak eşyanın tabiatına aykırı.

    Teşekkür ediyorum ve güzellikler diliyorum.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Tufan Ağabey,

    Keşkelerimize rağmen kendilerimizin doğrularıyla
    ileriye dimdik yürümek dileklerimle...

    Sevgiler Saygılar

    YanıtlaSil
  8. bir söz vardır tufan dostum
    ya olduğun gibi görün
    yada göründüğün gibi ol diye

    her zaman bu şekilde olmak ve davranmaya çalıştım
    bunu becerebilmişsem ve bu davranışlarımı karşımdaki insanlarada hissettirebilmişsem
    ne mutlu bana.

    harika bir yazı idi dostum emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Hayatlarımızda elbet keşkelerde olacaktır pişmanlıklarda ama önemli olan her keşke dediğimizde veya pişmanlık hissettiğimizde o olaydan bir ders çıkarabilmektir. Büyüklerimiz boşa dememişler "bir musibet bin nasihatten iyidir" ama diliyorum ki kimse keşke demek zorunda kalmasın. Tufan Bey, çok güzel bir yazı yüreğinize selam olsun.

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Melis,güzel kardeşim,sana tüm samimiyetimle katılıyorum,evet becermeliyiz dimdik olabilmeyi.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Ali ekber,senin yazdığın gibi olduğunu bilmek beni mutlu ediyor sevgili dostum.

    Selamlar sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Hamiyet hanım,İnsan olmanın erdemidir ders çıkarabilmek,bir düşünsenize,aynı hatalarla hayatı sürdürmeyi.

    Teşekkür ediyorum ve sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  13. Herkesin ahlaki normları faklıdır ama özsaygımızın yüksek olabilmesi için, kendi ahlaki normlarımıza uygun bir yaşam sürmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Yani aynadaki görüntümüzden utanmamalıyız ki ona sevgi ve saygı besleyebilelim, onunla gurur duyabilelim. Kendinle barışık olmanın temelinde bu yatıyor... Güzel bir kişisel gelişim paylaşımıydı, teşekkürler Tufan... Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ben teşekkür ediyorum sevgili Beyhan güzel katkıların için.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil