4 Mart 2010

Bir zamanlar Ankara...



ANKARA
HAYDİ ANILARINIZI CANLANDIRIN



Yasadigimiz Şehrin GEÇMİŞİNİ GÖRELİM




HER GÜN ADIMLADIĞIMIZ SOKAKLAR Eskiden NASILMIŞ NASILMIŞ





SIHHIYEDEN ULUSA DOĞRU Maziye BAK BAK



TREN GARININ ARNAVUT KALDIRIMLARI

ESKİ MECLİSİMİZDEN VEKİLLERİN ÇIKIŞI



ULUSTAN BAKINCA 19 MAYIS STADI HENÜZ TARLA





ULUS MEYDANINDAKİ AĞAÇLAR (ŞİMDİ KUPKURU)

ULUS HALİNİN YAPILACAĞI YER

ULUS HEYKELİ TAM ÜÇ KERE YER DEĞİŞTİRDİ





ŞU AN ANKARAYI GETİRİN GÖZLERİNİZE

ULUS MEYDANINDAN KIZILAYA DOĞRU
BAKIYORSUNUZ







ULUS CADDESİNİN PARKE TAŞLI HALİ

SAĞ TARAF İTFAİYE MEYDANI, SOL TARAF GENÇLİK PARKI








ALTINDAĞ O ZAMANDAN BİLE GECE KONDUYA ADAYMIŞ


BENT DERESİNDEN ULUSA ÇIKIŞ (CANLANDIRIN GÖZÜNÜZDE)





Bent Deresi (Ben çocukken buradan gelen büyük sele şahit oldum)





ULUSTAN ANKARA NE KADAR BOŞ DEĞİLMİ









Hey Gidi GENÇLİK PARKI Melih Gökçek senide katletti





SOL Taraf Adliye Sarayı, SAĞ taraf DİL TARİH FAKÜLTESİ



İNSAN ŞAŞIRIYOR DEĞİLMİ BU SESSİZLİĞE


KIZILAYIN BU GÜNKİ TRAFİĞİNİ DÜŞÜNÜN


GMK Bulvarı NE KADAR güzelmiş O zamanlarda


KIZILAYIN ESKİ BİNASI (BENCE ŞİMDİKİNDEN GÜZEL)



GÜVEN PARKIN İLK ZAMANLARI



O ZAMAN BU YOLLARI BU KADAR GENİŞ YAPANLARA
KÜFÜR EDİLİYORDU








ŞU AN DIŞKAPI SSK HASTAHANESİNİN OLDUĞU YERE BAKIYORSUNUZ








19 MAYIS STADI İLK HALİ




NE GENÇLİK PARKI VAR, NEDE SATADYUM



TREN GARI ANA BİNA YAPILMADAN ÖNCE









HEY GİDİ ÇUBUK BARAJI ŞİMDİ BİR DAMLA SUYA HASRET

4 yorum:

  1. ah!!!! Tufan ah..... Önce sana yüreğim dolusu teşekkür etmeliyim bu arşivi sunduğun için.. Sonra kızmalıyım sana!... beni altüst ettiğin için..
    Bu kadar eski halini bilemem ama benim tanıdığım tanıştığım Ankara'ya o kadar benziyor ki.. Kendimi bir an, Ulus daki İş bank genel müdürlüğü binasında ağabeyimin odasında buldum kendimi.. sonra kız-erkek aynı binada ve altlı üstlü katlarda yatakhanelerde kaldıkları için adı halk tarafından "kubbeli ..." diye anılan Gazi Eğitimin merdivenlerinden çıkarken buldum .. bu arşive sahip olmak isterdim.
    Her geldiğimde, unutmadığım için aradığım her şeyi ve her yeri yerli yerinde bulduğum Ankara'ma iyi bak.. :)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili hocam,hayat ne kadar enteresan değilmi,Gazi eğitimin kantinlerini yıllarca abilerim çalıştırdı 60 yılların sonlarında ve ben müzik bölümünün çay ocağında çay demledim,gece sekizden sonra kızlar yatakhanesinin kantini açılırdı saat on'a kadar,büyükler giremediği için hep ben satış yapardım öğrencilere,halkın ne dediği çokta önemli değildi,o kubbenin altından nice cevherler çıktı bu ülkeye.
    İstediğiniz resmi alabilirsiniz,onlar hepimizdir.

    Saygılar sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel bir tarihi ankara fotoğrafları arşivi bu, sevgili Tufan. Çok değerli resimler bunlar, paylaşımın için teşekkür etmeliyiz sana öncelikle...
    Ankara'yı bilen biri kişi olmadığım için, şu anki haliyle mukayese etme olanağım yok ne yazık ki. Nereleri değişmiş vs. bilemiyorum tabii. Çocukluğumda arabayla Samsun'dan İzmir'e giderken uğrayıp bir gece kalırdık. Gölbaşı'nda akşam yemeği yerdik. Çok severdim orayı. Bir de hayal meyal Kızılay Meydanı'nı hatırlıyorum. O kadar... Lisedeyken, arkadaşlarla birbirimize söz vermiştik, hep beaber Ankara'yı kazanıp, orada okuyalım üniversiteyi diye. Ama kısmet değilmiş. Ben İzmir'i kazandım. 2 yıl sonra tekrar sınava girip bu kez de Ankara'yı kazandım ama 3. sınıfa geçmiştim artık. O saatten sonra Ankara'ya gitmek zor geldi. Burada kaldım tabii.
    Tekarar teşekkürler bu arşiv için... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ben teşekkür ederim sevgili Beyhan,iyiki İzmirde kalmışsın derim bana sorarsan çünkü İzmirin ardından Ankara çekilmezdi,bürokrasinin tüm kasveti sinmiş bu şehir o eski ruhunu çoktan kayıp etti beceriksiz ellerde.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil